Saturday, November 23, 2013

Silma laseroperatsioon Novoye Zreniye kliinikus

Uurisin kliinikute variante.

Alguses olin kahe käega KSA poolt. Siis uurisin pinda väheke ja leidsin, et Tartus Refocus teeb odavamalt sama asja. Siis mulle räägiti ja mulle meenusid jutud Leedust. Sealne hind pani mind kohe mõtlema, samas hirmutas ka, sest juttude kohaselt kahe silma raviks pidavat minema ainult 700 eurot , kui Refocuses saaks kõige parema hinna 1790. Võtsin siis google lahti ja hakkasin surfama. Mida rohkem ma teada sain, seda rohkem ma sain aru, et Leedus(Novoye Zreniye kliinik) toimuv on sama õige, korralik, hea kui Eestis ja muretsemiseks pole põhjust. Meetodid on seal samad, mis Eestis, tehnika on sama hea ning Arste, kellel on palju kogemust, on seal isegi rohkem kui Eesti kliinikutes. Näiteks KSA on teinud üle 20 000 eduka operatsiooni ja Leedu kliiniku peaarst on teinud 50 000 ise. (Seal on arstid peaaegu kõik 20 või enama aastase töökogemusega.) Kui kõik on sama, siis paneb mõtlema, millest nii hull hinnavahe tuleb. Minu loogiline seletus asjale oli selline, et Leedu kliinik on rahvusvaheline ja neil on 5 kliinikut Euroopas ja nende klientuur 13 aasta jooksul on 250 000, mis teeb keskmiselt päevas üle 50 patsiendi. Eelnevalt mainisin, et KSA on teinud sellle kõrval 20 000. Numbrid pole muidugi kõik, mis mind uskujaks tegid. Usu mind kui ma ütlen, et kõik, mis ma Leedu kliiniku kohta leidsin ja kuulsin, ma olin väga kriitilise pilguga. Silmadele ei ole altuurat vaja. Aga huvitav oli see, et ma ei leidnud ühtegi hea argumendiga vastuolu Leedule. Põhiline oli ikka eelarvamustega (kuna nii odav, siis peab kvaliteet halb olema jne.) Keelebarjäär ilmselt oli kõige parem põhjus, aga kuna nad on nii rahvusvahelised, siis ma olen päris kindel, et nende inglise keel on tip-top.
http://www.tarbija24.ee/1233670/eestlased-soidavad-silmaloikusele-leetu
Isegi artikklis ei ole vastuolu.
Seal lehel ringi chillides näed, et tegu on korraliku kohaga. Reviews all on ka 7 eestlast leidnud aega, et arvustus teha.
Parim review, mis seal eestlase poolt on (teised räägivad põhimõtteliselt liht
salt oma hirmust opi ees):
“I dreamed about getting rid of the glasses since my youth. A year ago, gave birth to a third child, a long awaited son after two daughters. After finishing to feed him, I started to choose the clinic. First I researched Pskovsk market of clinics, than moved to St. Petersburg, after that Estonia. From there I was pointed out to this eye surgery clinic. I was told that medical equipment is the same, but the price is the lowest on the market. I read reviews on the page, figured out that doctors are really experienced, they are using latest equipment. Now my childhood dream came true! I experienced Vilnius too! It is so beautiful in here!”

Ettevalmistus Leetu minekuks.

Olime sõbraga otsuse teinud, et läheme Leetu opile.
Käisin Tartus KSA silmakeskuses operatsioonieelses kontrollis, juhuks kui silmad ei sobi, siis ei pea Leetu sõitma, et sellest teada saada.

Seal kodulehel on kontaktnumbrid, kus on ka Eesti oma. Helistasin sinna, sest meili kaudu öeldi, et registreerida tuleb telefoni kaudu. Vastu võttis, hakkas vene keeles rääkima, millest ma eriti miskit ei jaga, aga nii palju sain aru, et küsis, kas räägime vene või inglise keeles. Inglise keel oli küll aktsendiga, aga kenasti arusaadav ja sain ära registreerida. Küsiti nimed(minu ja sõbra oma), vanused ja registreeriti ära, ilma ettemaksuta. Nagu kodulehel kirjas oli, et nad planeerivad kõik sinu eest ise, on petlik. Võib-olla ma ei olnud pealekäiv, aga hotelli kohad broneerisime ise.

Kohale sõit ja üldkogemus

Hakkasime siis sõpradega kell 1 öösel Leedu poole sõitma ja umbes pool kaheksa jõudsime kohale. GPS'i järgi otsisime kiirelt kliiniku üles ja polnud raske leida, hotelli samamoodi. Hotelli administraatoriga rääkides sai kiirelt teada, kus on parkimismaja ning andis võtme. Garaažiparkla terve ööpäev ja seda 10 euro eest. Kella 9'ks läksime kliinikusse ja sealt hakati järjest inimesi ette võtma ja saadeti kontrolli. Kontroll tehti ära, siis võttis arst meid koos sõbraga ette ja rääkis täpselt ära, mida, mis, kuidas, kus operatsiooni tehakse. Kui me ümber ei mõelnud, siis saime retsepti, millega läksime 100m kaugusel olevasse apteeki, kust ostsime silmatilgad. Siis läksime kohe operatsiooni ootama. Väga pikk ooteaeg ei olnud, opp ise oli ka väga kiire, tehti ka kontroll pärast oppi ja saime ära minna. Kontroll ja operatsioon kokku läks maksma veidi alla 2400LTL(veidi alla 700 EUR'i). Kuna hotell on 100-150m kaugusel kliinikust, siis sinna polnud halb kergelt uduse silmanägemisega minna. Siis kui opist olime taastunud, siis tahtsime sööma minna. Umbes 50m kaugusel hotellist oli pitsabaar, kus olid väga mõistlikud hinnad ja väga hea pitsa! Järgmine päev tehti meile operatsioonijärgne kontroll ja võisime koju minna.


Kliinikus oli teenindus väga chill, inglise keelega mingisugust probleemi(see oli mu ainuke mure sinna minnes) ei tulnud. Samamoodi hotellis, sõbralik, asjalik. Kogemus oli igati positiivne. Ei ole mingit põhjust, miks peaksin Leetu minekut kahetsema.Sain sõpradega väikese tripi teha, näha ilusat Vilniuse vanalinna ning mis põhiline, sain silmad korda. Soovitan kindlasti sinna minna nendel, kes mõtlevad enda silmi laseroperatsiooniga ravida!

6 comments:

ingvarneumann.com said...

Kui keegi on asjast sama huvitatud nagu mina siis pane ka siia kommentaar saame leetu minemise kulud pooleks teha :)

ainult silmahaigetele :)

Kelly said...

Mina täitsa huvitatud, kriba mulle meilile- kelly.raik@gmail.com

kalju said...

lihtsalt õudne kuidas keskpärasus nii kuradi haige on... pika mula peale pole isegi kirjas kas tehti lasik, epi-k või midagi muud...

Reimo Kivine said...

Kui kodulehte väheke vaadata viitsiksid, siis leiaksid sealt ilusasti, milliseid operatsioone seal tehakse.

Priit Noogen said...

Mis hotellis sa peatusid?
Saan aru, et operatsioonijärgsel päeval olid juba võimaline autoga sõitma?

Reimo Kivine said...

Peatusime selles hotellis:
http://hotel.centrokubas.lt/

Ning me polnud võimelised ise sõitma. Pärast operatsiooni silmad kuivavad ja tuleb neid aeg-ajalt niisutada ja tihti pilgutada jne. Ning see muudaks sõidu ohtlikuks. Ja me käisime talvisel ajal, kui läks kiirelt pimedaks ja meil olid päikeseprillid peas, et suht pimedad olime. :D